تعمیر گیربکس اتوماتیک
در سال ۱۹۳۷ شرکت جنرال موتورز شروع به ارایه جعبهدندههای نیمه خودکار کرد که آن را "جعبه دنده خودکار ایمنی" یا AST نامید. در این سیستم انتقال قدرت از کلاچ اصطکاکی استفاده میشد و همچنین چهار دنده رو به جلو از مجموعه چرخدنده سیارهای جنرال موتورز در آن تعبیه شده بود. کادیلاک (Cadillac) و الدزموبیل (Oldsmobile) در اواخر دهه ۳۰ میلادی از جعبه دنده ATS استفاده میکردند، البته بیوک (Buick) نیز برای مدت کوتاهی از جعبه دنده ATS بهره برد. عمر جعبهدندهی ATS بسیار کوتاه بود و خریداران این خودروها اصلاً معتقد نبودند که با وجود این جعبه دنده وضعیت رانندگی بهتر و لذت بخشتر خواهد شد. در سال ۱۹۴۱ جعبه دنده Hydra – Matic با قیمت ۵۷ دلار یکی از آپشنهای محبوب خودروها برای خریداران بود به این دلیل که رانندگان از کلاچ برای تعویض دنده استفاده نمیکردند. بر خلاف جعبه دندههای خودکار امروزی، حالت پارک در این جعبه دنده وجود نداشت. در عوض هنگامی که راننده، گیربکس را در حالت دنده عقب قرار میداد و موتور را خاموش میکرد، به نوعی حالت پارک فعال میشد و مانع از حرکت اتومبیل میشد. این سیستم را میتوان نمونه باز طراحی شده جعبه دنده ATS اطلاق کرد. این سیستم انتقال قدرت بسیار موفق عمل کرد به صورت انبوه و تجاری سازی تولید شد
یکی از خدمات اصلی تعمیر گیربکس اتوماتیک بوده تعمیرات انواع گیربکس های اتوماتیک از جمله گیربکس های AMT، AT، CVT، DCT، AL4، ZF و… در این مجموعه توسط بهترین تعمیرکاران گیربکس اتوماتیک تهران صورت می گیرد چرا که گیربکس های اتوماتیک یکی از سیستم های انتقال قدرت خودرو هستند.اما یکی از مسائلی که بسیاری از گیربکس های اتوماتیک دارند، پیچیده بودن ساختار آنها و بالا بودن هزینه تعمیر و نگهداری آنهاست. همچنین این نوع از گیربکس ها نسبت به گیربکس های دنده ای حساس تر بوده و نیاز به مراقبت بیشتری دارند.ازهمین رو در صورتی که گیربکس اتوماتیک خودروی شما دچار ایراد شده است یا حس می کنید گیربکس به صورت عادی کار نمی کند، میتوانید با کارشناس گیربکس اکو تماس بگیرید.و تعمیرکاران این مجموعه پس از بررسی های اولیه زمان دقیق جهت مراجعه حضوری در تعمیرگاه را به شما اعلام خواهند کرد.
دیدگاه ها
ارسال دیدگاه
می خواهید دیدگاه خود را ارسال کنید؟ وارد حساب کاربری خود شوید
اولین دیدگاه را شما برای این آگهی ثبت کنید